1886-ban egy John Pemberton nevű gyógyszerész állította elő az üdítőszirupot. Könyvelője, Frank Robinson javasolta a Coca Cola nevet, és az azóta is változatlan betűtípust. A reklámozás kezdettől fogva fontos volt a márka életében. Szülőatyja a bevétel nagy részét marketingre fordította, és ez a későbbiekben is meghatározta, hogy a márka elérje azt a szintet, amit ma, itt a 21. században látunk.
Folyamatosan követte a társadalmak igényeit és a politikai helyzetet is. A két világháború között ugyan visszaesett a termelés, hiszen a cukorfejadagok bevezetése korlátozta a gyártást, de a világgazdasági válság nem érintette súlyosan. Épp ellenkezőleg: nem csak Amerikában, hanem Európában és a többi kontinensen is megindult a rohamos fejlődés, és terjeszkedés. Halomszámra nyitották meg a palackozóüzemeket. Különleges alakú palackját még 1916-ban vezették be a hamisítások miatt, 1954-től pedig megjelentek az eldobható palackok és dobozok